sâmbătă, 18 aprilie 2015

Genul liric

Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte, în care să motivezi apartenența la genul liric a textului "Minune", de Ana Blandiana.
 În compunerea ta, trebuie:
– să precizezi două trăsături ale genului liric existente în textul dat;
– să ilustrezi cele două trăsături ale genului liric, valorificând textul dat;
– să ai un conținut adecvat cerinței;
– să respecți precizarea referitoare la numărul de cuvinte.

Uneori, când sunt fericită într-adevăr, 
Simt, (sau poate numai mi se pare) 
Cum, în vârful fiecărui fir de păr, 
Îmi creşte câte o floare, 
Ş i ştiu că sunt grozav de frumoasă  
Cu podoaba aceea împărătească, 
Dar nu-ndrăznesc să mişc fruntea prea tare, 
De teamă să nu se ofilească  
Şi nici să mă privesc în vreo oglindă, 
De teamă să nu se desprindă,
Şi, mai ales, e destul să mă întristez numai un pic 
Ca să nu mai rămână din toată frumuseţea nimic. 

Eu cred că puteţi încerca şi voi, binişor, 
E uşor: 
Nu trebuie decât să fiţi 
Foarte fericiţi. 
(Ana Blandiana, Minune)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu